• Yourtube
  • instagram
  • 23יולי
    0 Comments

    פעילות גופנית המפתח לחיים בריאים

    פעילות גופנית המפתח לחיים בריאים

    הגוף שלנו ועוד יותר המוח שלנו אוהבים לנוע. מחקרים אינספור נעשו בנושא וכולם הגיעו לאותן מסקנות– פעילות גופנית היא מפתח לחיים בריאים שיש בהם גם יותר שמחה.

    מעבר לכל היתרונות הגופניים, פעילות ספורטיבית קשורה בבריאות הנפש ומסייעת לתחושת הרווחה הפסיכולוגית ואף יכולה לרפא דיכאון!

    בספרו של דר' דויד סרבן-שרייבר, הוא סוקר את כל אמצעי הריפוי שנמצאו יעילים בטיפול בדיכאון ובחרדה. הוא מביא סימוכין לכך שאפילו הליכה מתונה שלוש ארבע פעמים בשבוע עשויה לשפר את מצב הרוח במידה ניכרת ואף לרפא דיכאון.

    יש השפעה גדולה של פעילות גופנית על תפקוד המוח. אימונים משפרים את יכולת הלב לשאוב דם ביעילות רבה יותר וכן מעלה את היכולת של הדם לשאת חמצן. לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה על הזיכרון, כושר הארגון וביצוע משימות מורכבות. מכאן שניתן לעצור כמה מהשפעות הירידה בגיל. פעילות בשעות הפנאי הכרוכה בהפעלת הגוף מגנה מפני אלצהיימר. מחקר אחד מצא שאנשים עם מעט פעילות פנאי בגילאים 20-60 היו ברמת סיכון לפיתוח אלצהיימר פי 3.8! הליכה היא יעילה במיוחד כדי להעלות את זרימת הדם כך שיותר חמצן וסוכר מגיעים למוח ויכולה ממש לעשות "ניקוי ראש" ולאפשר חשיבה יותר בהירה. הליכה משפרת את הזיכרון וכן יכולות מנטליות אחרות כמו למידה, ריכוז וחשיבה מופשטת. הסיכון לשבץ מוחי נמוך ב-57% אצל אנשים ההולכים אפילו עשרים דקות ביום. מחקר על נשים שהולכות באופן

    נכתב על ידי אקסטרא ג'ים
    127 צפיות

Leave a reply

Cancel reply